Ga naar hoofdinhoud

Vähittäiskauppa Intiassa

Intian vähittäiskauppamarkkinat ovat maailman viidenneksi suurimmat.

Ota yhteyttä
Vähittäiskauppa Intiassa

Intian vähittäiskauppamarkkinat ovat kokeneet merkittävän muutoksen viimeisen vuosikymmenen aikana. Markkinat jakautuvat järjestäytyneeseen ja järjestäytymättömään vähittäiskauppaan. Järjestäytyneeseen vähittäiskauppaan kuuluvat rekisteröidyt yritykset, kuten pörssilistatut supermarketketjut ja suuret yritystaustaiset myymälät kuten Walmart ja ketjuliikkeet.

Vähittäiskauppa Intiassa ja sen kehitys

Järjestäytyneet vähittäismarkkinat kattavat 12 % koko vähittäismarkkinoista ja ovat tällä hetkellä arvoltaan noin 80 miljardia dollaria. Verkkokanavien osuus on 6,5 %, ja loput kuuluvat järjestäytymättömään kauppaan. Järjestäytymätön vähittäiskauppa koostuu perinteisistä, edullisista myyntimuodoista kuten torikaupoista, pienistä supermarketeista ja vaatekaupoista.

Intian hallitus sallii 100 % ulkomaiset suorat sijoitukset yhden brändin vähittäiskaupassa ja 51 % monibrändikaupassa. Uusien suurten intialaisten toimijoiden, kuten Reliance Retailin, myötä Intian vähittäiskauppa on kehittynyt dynaamiseksi ja nopeasti kasvavaksi sektoriksi.

Katsaus Intian vähittäiskauppaan
  • Intia on nyt maailman viidenneksi suurin vähittäiskaupan kohdemaa ja sen markkinan arvon odotetaan nousevan jopa 2 biljoonaan dollariin vuoteen 2032 mennessä, Boston Consulting Groupin mukaan.
  • Intia oli toisella sijalla vuoden 2021 Global Retail Development Indexissä (GRDI).
  • Intiassa on maailman toiseksi suurin väestö, ja lisääntyvä kaupungistuminen, kasvavat kotitalouksien tulot ja kasvava kulutus tekevät siitä erittäin houkuttelevan kansainvälisille jälleenmyyjille. Tällä hetkellä Intialla on maailman neljänneksi suurimmat vähittäiskauppamarkkinat.
  • Vähittäiskaupasta on nopeasti tulossa yksi Intian tärkeimmistä teollisuudenaloista.
  • Vuonna 2020 vähittäiskauppa tuotti Intian BKT:stä 800 miljardia dollaria ja työllisti 8 % työvoimasta eli noin 35 miljoonaa ihmistä. Vuoteen 2030 mennessä alan odotetaan luovan 25 miljoonaa uutta työpaikkaa.
  • Intian verkkokauppamarkkinan odotetaan yltävän 350 miljardin dollarin bruttomyyntiin vuoteen 2030 mennessä.
Asiantuntijamme
Praveen Singhal Country Head India
Nirali Varma Head of Cross Cultural Business

Growth drivers of the retail sector in India

  • The Indian retail market is expected to be worth 1.5 trillion dollars by 2030 compared to 795 billion dollars in 2017.

  • India has the fastest growing e-commerce market in the world. It is expected to reach a value of 200 billion dollars by 2027.

  • In 2030, India will have 140 million middle-income households and 21 million high-income households – resulting in a huge, emerging middle class.

  • India is expected to have 500 million online shoppers by 2030, up from 150 million in 2020.

  • Per capita consumption in rural areas will be 4 times higher compared to 3.5 times higher in urban areas by 2030.

  • By 2030, India will have nearly 90 million new households headed by millennials who are more focused on international brands and products.

Key Indian retail companies
Lifestyle
Shopper's Stop
Bata India
V-Mart
Reliance Fresh
Future Retail
Big Bazaar
Key international retail companies in India
Walmart
Metro AG
Amazon
Target Corporation
Best Buy Co
Ikea Retail

Retail trends

  • Omni-channel strategies: customers want flexibility and the retailer must therefore be present at all touch points where the customer wants to be served. Online and offline.

  • Micro-retailing with hyperlocal small stores: always being as close to the customer as possible. In the wake of the pandemic, the need for “convenience retail ‘ has grown tremendously.

  • Integration of tech: To be profitable or to break even, retail chains in India are now making a big digitization push. Everything from inventory planning and supply chain to POS and delivery apps, retailers are looking for simple technology solutions.

  • Shopping experience: In India, the customer’s in-store experience is still essential for a purchase, despite the fact that consumers are also increasingly buying online. Therefore, in addition to a solid online shop, retailers need to keep the personal experience and quality of service tailored in their physical stores.

Do you have a specific question about opportunities in the Indian retail sector for your company or product?

Yhteystiedot