Verkkokauppa Intiassa
Intiasta tulee maailman toiseksi suurin verkkokuluttajamarkkina vuoteen 2030 mennessä – 600 miljoonaa ostajaa.
Ota yhteyttäVerkkokauppa Intiassa on kasvanut räjähdysmäisesti viimeisten viiden vuoden aikana, osittain pandemian ja älypuhelinten määrän kasvun ansiosta – yhä useammalla intialaisella on pääsy Internetiin.
Kasvua tukee myös kaupunkitalouksien kasvu, sillä yhä useampi arvostaa verkkokaupan tarjoamaa mukavuutta kiireisessä arjessaan. Vuoteen 2023 mennessä 289 miljoonaa intialaista osti tuotteita ja palveluita verkosta.
Intia on näin ollen yksi maailman suosituimmista verkkokaupan kohteista. Suuret yhdysvaltalaiset toimijat, kuten Amazon, Walmart ja Apple, ovat jo sijoittaneet miljardeja Intian markkinoille. Hallituksen aloitteet kuten Digital India, Skill India ja Start-up India vauhdittavat myös verkkokaupan kasvua.
Intian verkkokauppasektori tuottaa innovatiivisia liiketoimintamalleja ja älykkäitä teknologiaratkaisuja. Intialaiset asiakkaat siirtyvät yhä suuremmissa määrin verkkokauppoihin. Kansainväliselle toimijalle tämä tarjoaa erinomaisen kasvualustan.
Katsaus Intian verkkokauppasektoriin
- Intia on maailman nopeimmin kasvava verkkokauppamarkkina. Markkinan arvon odotetaan nousevan 350 miljardiin dollariin vuoteen 2030 mennessä.
- Verkkokauppa muodostaa 25 % vähittäismyynnistä ja osuuden ennustetaan kasvavan 37 %:iin.
- Intian verkkoruokakaupan markkinoiden odotetaan nousevan 27 miljardiin dollariin vuoteen 2027 mennessä (vuonna 2021: 4 miljardia), CAGR: 33 %.
- Intialla on maailman kolmanneksi suurin verkkokuluttajaryhmä – 289 miljoonaa ihmistä, Kiinan ja Yhdysvaltojen jälkeen.
- Intian verkkokauppamarkkinoiden tilausten määrä kasvaa noin 24 % vuodessa, ja eniten hyötyy kauneudenhoito- ja hyvinvointikategoria (PCB&W), jonka tilaukset kasvoivat 80 % vuoteen 2023 mennessä.


Intian verkkokaupan kasvun ajurit
- Internetin käyttäjien määrä Intiassa kasvaa 700 miljoonasta (2021) 918 miljoonaan (2023).
- Intiasta tulee maailman toiseksi suurin verkkokuluttajamarkkina vuoteen 2030 mennessä – 500–600 miljoonaa ostajaa.
- Vuosien 2020–2030 aikana Intian suurkaupungit tuottavat 88 % uusista verkkokauppa-asiakkaista ja 150 miljardin dollarin GMV:n verkkokaupalle.
- Verkkokauppatoimijoiden on yhä helpompaa toimittaa tuotteita syrjäseuduille – hallituksen suuret infrastruktuuri-investoinnit tukevat tätä kehitystä.
- Hallitus sallii verkkokauppayritykset, jotka ovat 100-prosenttisesti ulkomaisten suorien sijoitusten omistuksessa.

Kiinnostavia sijoitusmahdollisuuksia
- Verkko-ostaminen
- Verkkoapteekki
- Sosiaalisen median kauppa
Onko sinulla kysymys Intian verkkokauppasektorin tarjoamista mahdollisuuksista yrityksellesi tai tuotteellesi?
